Ένας καθαρός ελληνικός ναός των προ-Αζτέκων Μαγιανς, Ζαποτέκους, Μιξτέκους, Τολτέκους και γενικά όλων των πρόκολομβιακων πολιτισμών.
Η επίσκεψη μου ήταν μια από τις σημαντικότερες επισκέψεις από όλους σχεδόν τους αρχαιολογικούς χώρους, γιατί ήταν γεμάτος από ελληνικά σύμβολα που ευτυχώς ακόμα η ονομασία τους, παράξενη για αυτούς και με ερωτηματικά ,αλλά για εμένα τα λέει όλα.
Γκρέκα….. έτσι τα ονομάζουν..
Όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες τα πάντα είναι ελληνικά… Μέσα στην καρδιά του Μεξικού. Ας τα δούμε με τα μάτια της ιστορίας των σημερινών Μεξικάνων..
Μίτλα, είναι ο δεύτερος σημαντικότερος αρχαιολογικός χώρος στην πολιτεία της ΟΑΧΑΝΑ Οαξάκα στο Μεξικό και ο σημαντικότερος πολιτισμός τών Ζαποτέκ.
( Οι Ζαποτέκοι ήταν ένας ιθαγενής προκολομβιανός πολιτισμός που άνθησε στην Κοιλάδα της Οαχάκα, στη Νότια Κεντρική Αμερική. Κατά την προκολομβιανή περίοδο, αποτέλεσαν έναν από τους κύριους πολιτισμούς της Κεντρικής και της Νότιας Αμερικής. Τα αρχαιολογικά ευρήματα αποδεικνύουν την ύπαρξη του πολιτισμού τους πριν τουλάχιστον 2500 χρόνια. ενδείξεις δείχνουν ότι ο πολιτισμός τους άρχισε πριν πάνω από 2.500 χρόνια. Άφησαν αρχαιολογικές ενδείξεις στην αρχαία πόλη του Μόντε Αλμπάν με τη μορφή κτιρίων, γηπέδων, θαυμάσιων τάφων και κτερισμάτων, που περιλαμβάνουν καλοδουλεμένα χρυσά κοσμήματα. Η Μόντε Αλμπάν είναι μια από τις πρώτες (γνωστές) μεγάλες πόλεις της Κεντρικής Αμερικής και η πρωτεύουσα του κράτους των Ζαποτέκων, που είχε κυριαρχήσει μεγάλο ποσοστό από τη σημερινή Οαχάκα, που είναι Πολιτεία του Μεξικού. Σήμερα υπάρχουν ακόμη απόγονοι λαοί στην περιοχή που φέρουν ακόμη αυτό το όνομα και ιδιαίτερες παραδόσεις.)
Η περιοχή βρίσκεται περίπου 44 χλμ. από την πόλη της Οαξάκα που είναι στο βόριο της κοιλάδας Τλακολούλα και είναι μία από τίς τρεις, που αποτελούν την περιοχή των κεντρικών κοιλάδων του κράτους.
Ο αρχαιολογικός χώρος βρίσκεται εντός του σύγχρονου δήμου San Pablo Villa de Mitla – Σάν Πάμπλο βίλια ντέ Μίτλα.
Ενώ το Monte Albán- Μόντε Αλμπάν (βουνό Αλμπάν) ήταν το πιο σημαντικό ως πολιτικό κέντρο, η Mitla – Μίτλα ήταν το κύριο θρησκευτικό κέντρο.
Το όνομα Mitla προέρχεται από το όνομα Nahuatl Mictlán, που ήταν η θέση του νεκρού ή του κάτω κόσμου.
Το όνομα του Zapotec είναι η Lyobaa, που σημαίνει “τόπος ανάπαυσης”.
Το όνομα Mictlán ήταν ισπανόφωνος στη Mitla από τους Ισπανούς.
Ωστόσο, αυτό που κάνει τη Mitla μοναδική ανάμεσα στις περιοχές των Μεσοαμερικανών είναι η περίτεχνη και περίπλοκη μωσαϊκή στρώση και τα γεωμετρικά σχέδια που καλύπτουν τους τάφους, τους πίνακες, τις ζωφόρους και ακόμη και ολόκληρους τοίχους. Αυτά τα ψηφιδωτά είναι κατασκευασμένα με μικρά, λεπτά κομμένα και γυαλισμένα κομμάτια πέτρας τα οποία έχουν τοποθετηθεί μαζί χωρίς τη χρήση κονιάματος. Δεν υπάρχει άλλη τοποθεσία στο Μεξικό ίδια με αυτήν.
Επίσημο όνομα
Οι προϊστορικές σπηλιές του Yagul και Mitla στην κεντρική κοιλάδα της
Το Mitla είναι ένας από τους πολλούς καλοδιατηρημένους αρχαιολογικούς χώρους της κοιλάδας του Oaxaca, όπου το ξηρό κλίμα έχει διατηρήσει τόπους τόσο παλαιό όσο και 10.000 χρόνια.
Αυτή η κοιλάδα εγκαταστάθηκε από τους Zapotecs οι οποίοι κατά τη διάρκεια των αιώνων ανέπτυξαν μια ιεραρχική κοινωνία που κυβερνάται από βασιλιάδες και ευγενείς. Ενώ η κοιλάδα ήταν σχετικά απομονωμένη, οι Zapotecs είχαν επαφές με άλλους Μεσοαμερικανούς λαούς.
Μέχρι τη στιγμή που έφτασαν οι Ισπανοί, το κράτος Zapotec είχε πληθυσμό άνω των 500.000, εξελιγμένες τεχνικές κατασκευής, σύστημα γραφής, δύο ημερολογιακά συστήματα και γεωργία που περιελάμβανε την καλλιέργεια αραβοσίτου, φασολιών, σκουός και πιπεριών τσίλι, χρησιμοποιώντας άρδευση και βεράντες τα βουνά για να καλλιεργούν τρόφιμα για έναν αστικό πληθυσμό κυρίως.
Τελικά τι μυστήριο κρύβουν οι Ζαποτέκοι; Γιατί με κάνουν να νοιώθω τόσο άνετα μαζι τους… Μήπως ήταν από κάπου άλλου;
Η ίδια η Μίτλα κατοικήθηκε τουλάχιστον από την Κλασική Περίοδο (100-650 μ.Χ.) και ίσως από το 900 π.Χ. Ξεκίνησε ως οχυρωμένο χωριό στην εξωτερική άκρη της κοιλάδας και αργότερα έγινε το κύριο θρησκευτικό κέντρο της περιοχής.
Τα Mixtecs ανέλαβαν τον έλεγχο της περιοχής γύρω στα 1000 Μ.Χ, αν και η περιοχή παρέμεινε κατοικημένη από το Zapotec .
Η πόλη έφθασε στο ύψος της και το μεγαλύτερο μέγεθος μεταξύ 750 και 1521, με τις δύο Zapotec και Mixtec επιρροές στην αρχιτεκτονική της κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.
Η Mitla είναι μία από τις προ-Κολομβιανές τοποθεσίες που αντιπροσωπεύουν την Μεσοαμερικανική πεποίθηση ότι ο θάνατος ήταν το πιο επακόλουθο μέρος της ζωής μετά τη γέννηση.
Χτίστηκε ως πύλη μεταξύ του κόσμου του ζωντανού και του κόσμου των νεκρών.
Η Μίτλα ήταν ακόμα κατεχόμενη και λειτουργούσε ως το κύριο θρησκευτικό κέντρο όταν οι Ισπανοί έφθασαν τό 1550.
Ο αρχιερέας, που ονομάζεται Uija-tào, κατοικούσε στη Μίτλα και οι Ισπανοί τον συσχετίζουν με τον πάπα. Οι ευγενείς που είχαν ταφεί στη Μίτλα προορίζονταν να γίνουν “νέοι σύννεφοι” οι οποίοι θα παρενέβαιναν για λογαριασμό του κάτωθι πληθυσμού .
Κατά την πρώιμη αποικιακή περίοδο, μερικές από τις καλύτερες περιγραφές της τοποθεσίας προέρχονται από τους στρατιώτες και τους ιεραπόστολους που έφτασαν στην κοιλάδα.
Ένας από τους πρώτους που έγραψε επίσημα για τη Mitla ήταν ο Friar Toribio de Benavente Motolina στα μέσα του 16ου αιώνα. Δηλώνει ότι το όνομα σημαίνει «κόλαση».
Καθώς ο τόπος είχε μεγάλη πολιτική και θρησκευτική σημασία για την περιοχή, τα περισσότερα από τα κτίρια υπέστησαν καταστροφή, αποσυναρμολόγηση και απολύσεις, με λίγα κτίρια που σώζονται.
Ορισμένα από τα δωμάτια του τόπου κατοικούνταν από τον ισπανικό κλήρο.
Η καταστροφή αυτή διατάχθηκε από τον Αρχιεπίσκοπο Oaxacan Albuquerque το 1553.
Τα ερείπια (πολύ σημαντικό) χρησιμοποιήθηκαν ως δομικά υλικά για εκκλησίες, συμπεριλαμβανομένης της Εκκλησίας του San Pablo, η οποία βρίσκεται στην κορυφή ενός μέρους των ερειπίων. Ιεροσυλία γκρέμισαν ολόκληρο δωμάτιο και έστησαν τον Άγιο Παύλο μέσα σε τοίχους των Ελλήνων… (ότι έκαναν και στην Ακρόπολη Παρθενώνα.)
Η βόρεια πλευρά του καθεδρικού ναού της Oaxaca έχει επίσης σχεδιαστικά χαρακτηριστικά με τα Γκρέκο σύμβολα, για να συμβολίσει τη νέα θρησκευτική τάξη. Δηλαδή τα θεωρούσαν θρησκευτικά σύμβολα.
Στην πολιτεία της Oaxaca, η Mitla είναι δεύτερη μεγαλύτερη ως αρχαιολογική περιοχή μόνο για τον Monte Alban .
Στις αρχές του 20ού αιώνα, η κυβέρνηση του Porfirio Díaz επέλεξε τη Mitla να είναι ένα από τα εμβληματικά σύμβολα του προ-ισπανικού Μεξικού για τις εκατονταετηρίσιες γιορτές της ανεξαρτησίας του Μεξικού.
Δεν θέλω να σας κουράσω άλλο, αλλά ο ενθουσιασμός μου δεν περιγράφετε, περπάτησα σε ιερά θρησκευτικά σύμβολα των Ζαποτέκων, Μιξτέκων τα οποία είναι ΕΛΛΗΝΙΚΑ..
Αύριο θα είμαι στα πραγματικά παλάτια ή κάστρα των Ελλήνων στην Tonina Τονινά, θα καταλάβετε γιατι τα λεω αληθινά…
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.