Στην Τονίνα / Tonina του Μεξικό, τα περισσότερα κρυπτά μηνύματα ευρίσκονται στο Παλλάτια των Ελλήνων (Palacio de las Grecas), τα οποία διαθέτουν ένα περίεργο πλέγμα από πλινθοδομή, που αποτελεί ένα κωδικοποιημένο και έως τώρα μη αναγνωρίσιμο μήνυμα.
Το Palacio de las Grecas ή το Pαlλάτι των Frets εκτείνεται στο 3ο και 4ο επίπεδο πλάτωμα, της 7κλιμακωτής ακρόπολης της Τονίνας.

Από την Tonina του Μεξικό.
Φωτ.: Φ. Τούμπανος.
Η δομή παίρνει το όνομά της από τα τεράστια σκαλοπάτια μοτίβα που εκτείνονται σε ολόκληρο το ύψος του τοίχου αντιστήριξης της 3ης ταράτσας, το οποίο υποστηρίζει και την δομή του παλλατιού ακριβώς πάνω από το επίπεδο 4.
Λένε ότι η εξοικείωση με τα διακοσμητικά σχέδια που χρησιμοποιούνται στα ελληνικά κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα και τα κτήρια από την αρχαιότητα και έχει οδηγήσει στο όνομα “Palacio de las Grecas”.
Υπάρχουν πολλές αξιόπιστες προτάσεις σχετικά με το τι σημαίνει το γιγαντιαίο σχέδιο και σε ποια κατεύθυνση πρέπει να το διαβάσετε.
Είναι πολύ πιθανόν το πρότυπο να κωδικοποιείται ώστε να διαβάζεται σε πολλές κατευθύνσεις για να δώσει πολλές έννοιες.
Τα πιο δημοφιλή συμπεράσματα είναι ότι το μοτίβο έχει 7 βήματα που αυξάνονται διαγώνια, όπως οι σκάλες ενός ναού, που θα μπορούσε να αντιπροσωπεύσει την 7κλιμακωτή ακρόπολη της Τονίνας, ενώ δύο τετράγωνα σπειροειδή μοτίβα παράγουν την χαρακτηριστική εικόνα μιας διχαλωτής γλώσσας φιδιού.
Συνδυάστε τα δύο αυτά σύμβολα μαζί και το μοτίβο θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι μας λέει ότι η Τονίνα είναι η θέση του Θεού του Φιδιού.
Η εικονογραφία εκτείνεται πέρα από αυτό το απλό συμπέρασμα, επειδή η φιδική γλώσσα είναι το προϊόν της κάθετης κατοπτρικής απεικόνισης ενός πιο κοινού μεσοαμερικανικού μοτίβου που διαθέτει μια τετράγωνη σπείρα που οδηγεί σε διαγώνια σκαλοπάτια.
Κτήριο με μαιάνδρους, στο Mitla του Μεξικό, ένα από τα πολλά της περιοχής,
που και εδώ τα λένε Grecas…
Αυτό το σύμβολο είναι ένα οικείο θέαμα στους τοίχους της πόλης Zapotec του 7ου αιώνα. Στο Mitlea / Mitla, το μοτίβο χρησιμοποιείται ως ένα απείρως επαναλαμβανόμενο λογότυπο που σμίγει έξυπνα μια ταυτόσημη αρνητική μορφή (δηλ. Το ανυψωμένο τριβείο και ο βυθισμένος γυμνός τοίχος δημιουργούν ένα πανομοιότυπο μοτίβο, αλλά αντίστροφα το ένα).
Πάμε να δούμε πιο αναλυτικά την Τονίνα στο Μεξικό

TONINA Mexico
Η αρχαία πόλη των Μάγια η Tonina βρίσκεται μέσα στην τραχιά ζούγκλα της κοιλάδας του Ocosingo στη δυτική Chiapas.
Γνωστή ιστορικά είτε ως Po είτε ως Popo, ο Toniná έγινε όλο και ισχυρότερος κατά την Ύστερη Κλασική περίοδο μεταξύ 600AD και 800AD.
Η Tonina χτύπησε με τις ισχυρές πόλεις των κρατών Calakmul και Palenque για μεγάλο μέρος της ιστορίας της, γεγονός που υποδηλώνει ότι η πόλη ήταν κεντρικός παίκτης στο πολιτικό τοπίο της Ύστερης Κλασικής εποχής.
Το μέτριο μέγεθος της Tonina υπονομεύει τη σημασία της, η οποία έχει αποκαλυφθεί μέσω των γλυφικών κειμένων που έχουν χαράξει σε κάθε ένα από τα πολλά μνημεία της. Τα κείμενα καταγράφουν την ιστορία της Τονίνα μέσω των προσχωρήσεων, των γεννήσεων και των θανάτων των ηγετών της και της ευγένειας.
Ωστόσο, η Tonina είναι ιδιαίτερα γνωστή για την ανακάλυψη δεκάδων σκαλιστών μνημείων που περιλαμβάνουν δεσμευμένους αιχμαλώτους και καταγράφουν πολλές κατακτήσεις τής πόλης.
Το Tonina είναι επίσης φημισμένο για την τελευταία επιτύμβια επιγραφή που χρησιμοποιεί το Mayan Long Count, το οποίο βρίσκεται στο Μνημείο 106 και καταγράφει μια ημερομηνία της 15ης Ιανουαρίου 909ΑΔ.
Πολλά από αυτά τα συναρπαστικά μνημεία βρίσκονται τώρα στο μουσείο που βρίσκεται στην είσοδο του αρχαιολογικού χώρου.
Ακρόπολη
Ο αρχαιολογικός χώρος της Tonina επικεντρώνεται στην τεράστια ακρόπολη των πυραμίδων επτά διαβαθμίσεων που κυριάρχησε στην πόλη και τα περίχωρά της.
Ανεβαίνοντας πάνω από 70 μέτρα στην καρδιά της πόλης, είναι εύκολο να ξεγελαστεί κανείς ότι η ακρόπολη είναι χτισμένη σε έναν απότομο λόφο. Ωστόσο, οι ανασκαφές έδειξαν ότι ο λόφος σχεδιάστηκε σε μεγάλο βαθμό και τα ανώτερα τμήματα ήταν εξ ολοκλήρου τεχνητά.
Επίσης, το όνομα της πόλης, Popo, σημαίνει λευκό στη Μάγια και υποδηλώνει ότι αυτή η θαυμάσια κατασκευή θα είχε κάποτε εγκλεισθεί σε πέτρα και θα τελείωσε με ένα αστραφτερό λευκό ασβεστοκονίαμα.
Η δομή θα είχε μεταδώσει την ισχύ της Tonina σε όλα όσα ζούσαν στη σκιά της ή ταξίδευαν κατά μήκος των εμπορικών οδών που βρίσκονται κοντά. Η έκταση της πόλης πέρα ​​από το πυραμιδικό συγκρότημα είναι ακόμα άγνωστη. Εκατοντάδες κατασκευές παραμένουν θαμμένες πέρα ​​από την κύρια ακρόπολη και ακόμη και κάτω από τα ανακατασκευασμένα κτήρια της ακρόπολης.
Μόλις το 1992, ανακαλύφθηκε ένα τεράστιο πάνελ από γυψομάρμαρο στην πέμπτη βεράντα που είναι γνωστή ως η ζωφόρος των ονείρων του ονείρου. Βρίσκεται ανάμεσα στις μεγαλύτερες και πιο σύνθετες μάζες των μασκών από γυψομάρμαρο που ανακαλύφθηκαν ποτέ και υπογραμμίζει πόσο ακόμα πρέπει να αποκαλυφθούν στην Tonina.
Η ζωφόρος, όπως και η ιστορία της Τονίνας, λείπει από μεγάλα τμήματα, γεγονός που καθιστά πολύ δύσκολο να προσδιοριστεί με ακρίβεια το σκοπό και το μήνυμα – και αυτό είναι ένα από τα πολλά συναρπαστικά μυστήρια της Tonina.
Ο αρχαιολογικός χώρος της Tonina προσφέρει στους επισκέπτες του πολλά αινίγματα που ξεφεύγουν από την επιστημονική ή ιστορική εξήγηση, γεγονός που την καθιστά μια συναρπαστική καταστροφή.
Τα εσωτερικά χαρακτηριστικά της κύριας ακρόπολης της Tonina συνθέτουν τις αινιγματικές της ιδιότητες.
Κωδικοποιημένα στα σχέδια των πυραμίδων είναι 13 ναοί, οι οποίοι ισούνται με τον αριθμό των ημερησίων αριθμών στο Γύρο της Ιερής Ημερολογίου (ή tzolk’in).
Προσθέστε τους ναούς στους 7 ορόφους στους οποίους στηρίζονται οι ναοί και έχετε 20, ισούται με τον αριθμό των ονομάτων ημέρας στο ημερολόγιο.
Οι αριθμοί των 13 ημερών και των 20 ημερών κυκλοφόρησαν μαζί για να παράγουν 260 μοναδικά ονόματα ημερών για τον Ιερό Κύκλο και υπάρχουν 260 βήματα που ανεβαίνουν στην ακρόπλη από τον δημόσιο πλατεία στο κατώτατο σημείο στο ιερό ιερό στην κορυφή.
Το ύψος της πυραμίδας φαίνεται επίσης να κωδικοποιείται, μετρώντας 91 (7 x 13) μονάδες Teotihuacano.)
Περισσότερα κρυπτά μηνύματα βρίσκονται στο Παλάτια τών Ελλήνων (Palacio De Las Grecas, το οποίο διαθέτει ένα περίεργο πλέγμα από πλινθοδομή που αποτελεί ένα κωδικοποιημένο και τώρα μη αναγνωρίσιμο μήνυμα.
-)+(-
Το Palacio de las Grecas, ή το παλάτι των Frets, εκτείνεται στην τρίτη και τέταρτη βεράντα της επτά κλιμακωτής ακρόπολης της Tonina.
Η δομή παίρνει το όνομά της από τα τεράστια σκαλοπάτια μοτίβα που εκτείνονται σε ολόκληρο το ύψος του τοίχου αντιστήριξης της τρίτης ταράτσας, το οποίο υποστηρίζει και τη δομή του παλατιού ακριβώς πάνω από το επίπεδο τέσσερα.
Η εξοικείωση με τα διακοσμητικά σχέδια που χρησιμοποιούνται στα ελληνικά κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα και τα κτίρια από την αρχαιότητα και έχει οδηγήσει στο όνομα “Palacio de las Grecas”.
Υπάρχουν πολλές αξιόπιστες προτάσεις σχετικά με το τι σημαίνει το γιγαντιαίο σχέδιο και σε ποια κατεύθυνση πρέπει να το διαβάσετε.
Είναι πολύ πιθανό το πρότυπο να κωδικοποιείται ώστε να διαβάζεται σε πολλές κατευθύνσεις για να δώσει πολλές έννοιες.
Τα πιο δημοφιλή συμπεράσματα είναι ότι το μοτίβο έχει επτά βήματα που αυξάνονται διαγώνια όπως οι σκάλες ενός ναού που θα μπορούσε να αντιπροσωπεύσει την επτά κλιμακωτή ακρόπολη της Tonina, ενώ δύο τετράγωνα σπειροειδή μοτίβα παράγουν τη χαρακτηριστική εικόνα μιας διχαλωτής γλώσσας φιδιού.
Συνδυάστε τα δύο αυτά σύμβολα μαζί και το μοτίβο θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι μας λέει ότι η Tonina είναι η θέση του Θεού του Φιδιού, γνωστού ως Kukulkan στους Maya και Quetzalcoatl αλλού.
Η εικονογραφία εκτείνεται πέρα ​​από αυτό το απλό συμπέρασμα, επειδή η φιδική γλώσσα είναι το προϊόν της κάθετης κατοπτρικής απεικόνισης ενός πιο κοινού μεσοαμερικανικού μοτίβου που διαθέτει μια τετράγωνη σπείρα που οδηγεί σε διαγώνια σκαλοπάτια.
Αυτό το σύμβολο είναι ένα οικείο θέαμα στους τοίχους της πόλης Zapotec του Mitlea του 7ου αιώνα.
Στο Mitla, το μοτίβο χρησιμοποιείται ως ένα απείρως επαναλαμβανόμενο λογότυπο που σμίγει έξυπνα μια ταυτόσημη αρνητική μορφή (δηλ. Το ανυψωμένο τριβείο και ο βυθισμένος γυμνός τοίχος δημιουργούν ένα πανομοιότυπο μοτίβο, αλλά αντίστροφα το ένα).
Αυτή η αλληλένδετη εικόνα του φωτός και του σκοταδιού, που είναι το ίδιο αντίθετο, έχει βαθιές συνειρμούς (παρόμοιες με τις κινεζικές Γιν και Γιανγκ). Θεωρείται ότι ο σχεδιασμός βασίζεται είτε σε ένα διαχωρισμένο κοχύλι, στα κυλιόμενα κύματα της θάλασσας, είτε στην κυματοειδή κίνηση ενός φιδιού.
Η συχνότητα που συναντάει η σπείρα ανάμεσα στις στοιχειώδεις μορφές στη φύση, όπως οι αμμωνίτες, τα κοχύλια και τα ξεφλουδισμένα φυτά, υποδηλώνει ότι αποτελεί θεμελιώδες στοιχείο του σύμπαντος μας.
Εξέλιξη του σπιράλ.
Η Μεσααμερικανική Σπείρα.
Στην πραγματικότητα, ακόμα και ο γαλαξίας στον οποίο ζούμε, ο Γαλαξίας, είναι μια τεράστια σπείρα.
Θεωρείται ότι οι Μάγια χρησιμοποίησαν την σπείρα, ή το “Ιερό G”, για να αντιπροσωπεύσουν τη θεμελιώδη μεταβιβάσιμη ενέργεια γύρω από το σύμπαν. Αυτό επίσης συνδέεται με την πεποίθησή τους ότι μέσω του θανάτου ήρθε η ζωή, καθώς η ενέργεια μεταφέρθηκε από τη μια μορφή στην άλλη.
Ως εκ τούτου, είναι πολύ πιθανό το μοτίβο να αντιπροσωπεύει τη ζωή και το θάνατο, με τις φωτεινές και σκοτεινές εικόνες να αλληλοεπικαλύπτονται έξυπνα για να καταδείξουν πώς ξεκίνησε ο άλλος.
Πολλές φυλές των Μεσοαμερικανών πίστευαν επίσης ότι όσο μεγαλύτερη είναι η ενέργεια που αποβάλλεται κατά τη διάρκεια του θανάτου, τόσο μεγαλύτερη είναι η ζωή που θα δημιουργηθεί.
Αυτός είναι ο λόγος που χρησιμοποίησαν βίαιες μορφές θυσίας και μια ζωή σχεδόν συνεχούς πολέμου.
Τα αποδεικτικά στοιχεία γύρω από την Tonina δείχνουν ότι η θυσία, ο πόλεμος και το θανατηφόρο παιχνίδι με μπάλα (θά μιλήσουμε αργότερα για αυτο το παιχνίδι) ήταν ένα σημαντικό κομμάτι της ζωής για τους ανθρώπους της πόλης.
Ειναι αυτο που εχει φέρει σε αδιέξοδο ολους τους μυθομανής και ψεύτες (τάχα) αρχαιολόγους που προσπερνάνε την προέλευση και την ιστορία του συμβόλου και χωρεις να εχουν αλλη επιλογή το λένε Γκρέκας χωρεις όμως να εξηγούν γιατι αυτο το ονομα και οχι κάποιο άλλο.
Η Ιστορία μιλάει μόνη της, δεν μπορεί σε κάθε πυραμίδα να εχει μαιάνδρους και να τα λένε Γκρέκας χωρεις να μιλάνε την πραγματική γλώσσα της αλήθειας..
Η ιστορία λει..
Στο πρώτο επίπεδο, ο απόκοσμος λαβύρινθος μέσα στο Παλάτι του Κάτω Κόσμου πρέπει επίσης να εξυπηρετούσε έναν μεγαλύτερο σκοπό από ό, τι τώρα γίνεται κατανοητός. Ο βωμός που συνδέεται με το Ναό του Γη τέρας είναι επίσης το κέντρο πολλών εικασιών, με μια μυστηριώδη σφαίρα που βρίσκεται αναπαύεται στα σιαγόνια αυτού του κακώς κατανοητού ιερού τέρατος.
Παρά το γεγονός ότι είναι ένα από τα λίγα κομμάτια της τέχνης τοίχων της Tonina που παραμένει σε καλή κατάσταση, η υπέροχη ζωφόρος των χορευτών πουλιών έχει και μια οριστική απάντηση ως προς την ιστορία που παρουσιάζει. Σε δημόσιο επίπεδο, μέσα στο Great Plaza, υπάρχει επίσης μια ιστορία που πρέπει να ξετυλίγεται, με το Sunken Ballcourt, τον Ιερό Βωμό και τον Ναό του Κοσμικού Πόλεμου να παίζουν κεντρικό ρόλο στις βίαιες τελετουργικές δραστηριότητες και τις εκδηλώσεις και τα τελετουργικά παιχνίδια μπάλας που κορυφώθηκαν στα αιχμαλωτισμένα της πόλης.
Η περιπέτεια δεν τελειώνει εδω.

και ένα φωτογραφικό ρεπορτάζ!δείτε το!περισσότερες φωτογραφιες μπορείτε να δείτε<ΕΔΩ/div>

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.